Üst
Connected One / Araştırma / Makale  / 8-12 Yaş Grubu Çocuklarla “Media Pathways”

8-12 Yaş Grubu Çocuklarla “Media Pathways”


Starcom MediaVest Group olarak 8-12 yaş şehirli çocuklarla derinlemesine görüşmeler yaparak oluşturduğumuz Media Pathways çalışmasından önemli noktaları paylaşmak istiyoruz. Bu çalışmada çocukların hafta içi ve haftasonu günlerde neler yaptığını, hangi mecraları tükettiğini, beğenilerini, sosyal hayatlarını anlamaya çalıştık.

Teknolojinin ön planda olduğu, aile ve arkadaşlık yapısının farklılaştığı yeni bir yaşam biçimi

Z kuşağının yaşamı, Y kuşağının çocukluk döneminden temel olarak aşağıdaki noktalarda ayrışıyor:

  • Yeşil ve açık alanlar yerine gri, iç mekanlar
  • Az seçenek yerine haddinden fazla tüketim objesi
  • Bir mahalle dolusu arkadaş yerine bir iki yakın ve genelde okul arkadaşı
  • Fiziksel oyunlar yerine masa başı oyunlar
  • Kardeşlerle ya da arkadaşlarla geçirilen haftasonları yerine anne-babaya bağımlı aktiviteler
Şimdiki çocuklar için “Fareli Köyün Kavalcısı” artık LCD ekranlar ve masa üstü terminaller

En çok tüketilen ekran hala TV ekranı:

Bu yaş grubundaki çocuklarda hala en çok tüketilen ekran TV ekranı. Bilgisayar kullanmanın aileler tarafından belli saatlerle ya da sadece hafta sonu ile sınırlandırıyor olmasının bu sonuçta payı büyük. zira bilgisayar ve internet tutkusu, TV’ye olan ilgiyi aşmış durumda.

Yalnız çocuk olmak, ailedeki TV izleme süresi, evdeki çocuk kanalı sayısı, izleme süresini artıran faktörler. Bilgisayar sahipliği ise TV tüketimini düşürüyor.

  • Genel olarak, hafta içi 2-4 saat (okula gitmeden önce ya da okul dönüşü ve akşam yemek sonrası), haftasonu ise 6-8 saat arası TV izliyorlar.
  • Akşamları anne-babanın tercih ettiği programları -şikayetçi olsalar da- onlarla birlikte izliyorlar.
  • Prime Time’da en çok sevdikleri programlar, mizah içeren diziler, ÇGHB, Komedi Dükkanı gibi komedi programları ve  Survivor-WipeOut tarzı hareketli yarışmalar.
  • 8-9 yaşındaki erkek çocuklar, süper güçleri olan kahramanların yer aldığı çizgi filmleri beğenirken, 10 yaş ve sonrasında, mizah ve aksiyon içeren film/dizi ve programlar tercih listesine giriyor.
  • Kız çocuklar, çizgi film izlemeyi daha erken bırakıyor; gençlik ikonlarının bulunduğu, müzik, dans, mizah içeren diziler ve filmler favori programları.

Büyülü oyuncak bilgisayar:

Çocukların bilgisayarlara ve internete gösterdikleri tutkulu ilgilinin kaynağında 4 ana etmen var: Güç, özgürlük, ait olma ve eğlence. Çocuklar, bilgisayar başındayken, TV izlemedeki gibi pasif konumda değiller; sadece eğlenmiyorlar, aynı zamanda sosyalleşiyorlar, yönetiyorlar, akıl yürütüyorlar, problem çözüyorlar.  8-12 yaş çocuklarının bilgisayarda  en sevdikleri aktiviteler yaşa göre değişkenlik gösteriyor.

  • 8-10 yaş arası için oyun en büyük tutku.
  • Sosyal ağlar ve anında mesajlaşma (chat), 10 yaş sonrası çocuklarda oldukça  yaygın.
  • Merak ettikleri her şey için “google” kullanıyorlar.
  • Kahramanlarını internetten takip ediyorlar; filmlerin ya da tv kanallarının siteleri çok sık ziyaret ettikleri adresler .
  • Müzik dinleme, klip izleme özellikle kız çocuklarda sıklıkla görülüyor.
  • Ebeveynler, hafta içleri kısıtlı zaman diliminde, genelde sadece ödev için internete girmeye izin veriyor, haftasonu çocuklar daha serbestler.
  • Internete hafta içi girdiklerinde ortalama 1 saat, hafta sonu ise günde 2-6 saat arası bilgisayar başındalar.
  • Aynı anda birden fazla ekranda aktifler. Hem TV izleyip hem bilgisayarda ya da cep telefonunda oyun oynuyorlar.

TV ve bilgisayar dışında, 11-12 yaşlarında cep telefonu kullanımı başlıyor. Kendi cep telefonları olmayanlar anne-babalarının cep telefonuyla oyun oynuyor.

AVM’ler ve okul servisleri önemli kontak noktaları

  • Çocuklar için en yaygın haftasonu aktivitesi, aileleri ile AVM ziyareti. Uygun film varsa AVM’deki sinemalara gidiliyor, AVM içindeki eğlence alanlarında vakit geçiriliyor, ailece yemek yeniyor.
  • Okul, ev, AVM dışında en çok vakit geçirdikleri yer ise sabah-akşam bindikleri okul servisleri.  Burası okul kurallarının dışında kendilerini rahat hissettikleri ve eğlendikleri bir mekan. Kimileri için en tatlı oyunlar serviste oynanıyor, yakın arkadaşlıklar burada kuruluyor.
  • Servislerde, cep telefonuyla  oyun oynamak, topluca radyodan ya da servis görevlisine verdikleri cd’den müzik dinlemek yaygın davranışlar arasında.

Çocukları yakaladıktan sonra ilgilerini ayakta tutmak iletişim açısından daha zorlu bir süreç. Çabuk sıkıldıklarından, uzun süreli bağı kurabilmek için onların hızında yenilenmek gerekiyor.

Business Intelligence

Starcom Mediavest Group Business Intelligence, data analizi ve tüketici içgörüsü alanlarında hizmet veren SMG birimidir. Reklam yatırımıyla elde edilen değerin ölçülmesi ve maksimize edilmesini amaçlar.

Top