Üst
Connected One / Araştırma / Makale  / Türkiye’de Oyuncu Profilleri: Mobil ve Konsol Oyuncuları (İnfografik)

Türkiye’de Oyuncu Profilleri: Mobil ve Konsol Oyuncuları (İnfografik)

Vivaki Business Intelligence olarak *Global Web Index verileri ile hazırladığımız bu çalışmada; Türkiye’deki aktif internet kullanıcılarının cihaz bazında farklılaşan oyun alışkanlıklarına göre “Mobil Oyuncular” ve “Konsol Oyuncuları” olmak üzere iki farklı hedef kitlede inceleniyor. Bu kitlelerin demografik profilleri çıkarılıyor, online ilgi alanları, online dünyadaki davranışsal farklılıkları ve internet aktiviteleri ele alınıyor.

Mobil oyuncular ve konsol oyuncuları kimler?

Türkiye’deki aktif internet kullanıcıları arasından oluşturulan “ Mobil oyuncular” ve “Konsol Oyuncuları” mobil telefonundan ve oyun konsollarından son bir ay içerisinde oyun oynamış kişileri içeriyor. Her iki tip cihaz oyuncularında da erkek profilinin baskın olduğu görülse de, mobil oyuncularda kadınların %44’lük oran ile eşitliği yakalamaya yakın olduğu dikkat çekiyor. Konsol oyuncuları arasında ise kadınların payı %34 iken, %66’lık oran ile erkekler öne çıkıyor. Oyuncuların genel olarak genç bir profil çizdiği görülüyor. Mobil oyuncuların %63’ü 15-34 yaş arasında toplanmışken, bu oran konsol oyuncularında %72 olarak ortaya çıkıyor. 45-55 yaş grubu mobil oyuncuların oranının (%10), konsol oyuncularının (%5) iki katı olduğu dikkat çekiyor. Eğitim durumlarında gruplar arasında benzer sonuçlar ortaya çıkarken, iki grubun da %60’tan fazlasının üniversite ya da yüksek lisans mezunu olduğu görülüyor.

demografik

Oyuncuların internet erişiminde tercih ettikleri cihazlar

Aktif internet kullanıcısı olan oyuncuların internet erişimlerinde kullandıkları cihazlar incelendiğinde kişisel bilgisayar ve laptop kullanımının her iki grup için de ilk sırada geldiği görülüyor. İnternet erişiminde kullanılan cihazları, ikinci sırada mobil telefonlar takip ederken mobil kullanıcılar için kullanım oranı %88, konsol oyuncuları için ise %85 olarak ortaya çıkıyor. Oyuncuların internete bağlanmada kullandığı cihazlar arasındaki farklar tablet ve TV’lerde kendini gösteriyor. Konsol oyuncuları mobil oyunculara göre tablet ve TV üzerinden daha fazla internete bağlanma oranına sahip olarak görülüyor. Konsol oyuncularının %15’i konsollarından internete bağlanırken, mobil oyuncularda bu oran yarıya düşüyor (%7).

Oyuncuların online ilgi alanları

Oyuncuların online ilgi alanları sıralamasının başında mobil oyuncular için bilim ve teknoloji , politika ve film geliyor. Konsol oyuncuları için ise politika ilk sırada iken, arkasından bilim teknoloji ve yemek/restoran kategorileri sıralanıyor.

Mobil oyuncular sosyal ağlarda konsol oyuncularına göre pasif kalıyor

Oyuncuların sosyal ağ davranışları segmente edildiğinde hem mobil oyuncuların, hem de konsol oyuncularının paylaşım amaçlı sosyal ağlarda bulunduğu görülüyor. Konsol oyuncularının %88’I kendini sosyal ağlarda yaratıcı bir kişilik olarak tanımlarken, bu oran mobil oyuncularda %78 olarak görülüyor. Bunun yanında mobil oyuncuların görüş bildirmede ve yorumda bulunmada konsol oyuncularının ardında kalması konsol oyuncularının online dünyada daha aktif bir profil sergilediğinin göstergesi niteliğinde ortaya çıkıyor.

Konsol oyuncuları yaratıcı kimliklerini online aktiviteleri ile destekliyor

Oyuncuların son bir ay içerisinde gerçekleştirdikleri online aktiviteler sıralandığında her iki grup için de ilk üç aktivite video izlemek, sosyal ağlara erişmek ve mail kullanmak olarak ortaya çıkıyor. Top10 listesine girmeyen fakat gruplar arasında farklılaşan aktiviteler oldukça dikkat çekiyor. Konsol oyuncularının mobil oyunculara göre davranış segmentasyonunda da ortaya çıktığı üzere, yaratıcı işlere daha yatkın oldukları görülüyor. Konsolcuların son bir ay içindeki internet aktiviteleri arasında gerçekleştirdikleri “kendi websitelerini düzenlemek, makaleler yazmak, blog tutmak, online hizmet ve ürün satın almak ve video yüklemek’ gibi aktivitelerde mobil oyuncuların önüne geçiyor.

02

*Global Web Index: Türkiye dahil 32 farklı ülkede eş zamanlı olarak gerçekleştirilen Global Web Index Araştırması, her gün internete bağlanan ve günde 1 saatten fazla vakit geçiren aktif internet kullanıcısı 465.000’i aşkın katılımcıyı kapsıyor. Türkiye dataları 16-64 yaş arası aktif internet kullanıcısı 8690 kişiye yönelik gerçekleştirilen online anket sonuçlarına dayanıyor.

Business Intelligence

Starcom Mediavest Group Business Intelligence, data analizi ve tüketici içgörüsü alanlarında hizmet veren SMG birimidir. Reklam yatırımıyla elde edilen değerin ölçülmesi ve maksimize edilmesini amaçlar.

Top